20 Ocak 2018 Cumartesi

Jaén Üniversitesi'nde Master Bursu Fırsatını Kaçırmayın!





Hola! 

  Yine mükemmel bir haberle karşınızdayım.

  Takip edenlerin bildiği üzere şu an Jaén şehrinde burslu olarak master yapmaktayım. İspanya'ya dönüş kararımın ardından tamamen tesadüf üzerine bulduğum bu şehir ve üniversitenin sunduğu fırsatlardan sizlerin de yararlanmasını çoookkk ama ççoookk isterim. Çünkü Türkler olarak bu tür fırsatları her zaman yakalayamayabiliyoruz.

  Jaén, İspanya'nın Andalucía bölgesinde yüz bin civarında nüfusu bulunan, ana geçim kaynağı zeytin ve zeytincilik olan ufacık minicik bir şehir. Şehirle ilgili bilgilere yazının sonunda tekrar değineceğim. Şimdi asıl konuya gelelim;

  Jaén Üniversitesi her yıl (bu yıl sayı biraz az olacak ekonomik sebeplerden dolayı) Programa de Talento (Yetenek Programı) adında bir burs veriyor. Burs, Grado (Lisans) ve Master yapacak öğrencilere veriliyor ve eğitim ücretiyle kalış süresince sigortanızı karşılıyor. Bunun yanında bir de size Grado için yıllık 2000 Euro Master için ise 3000 Euro harçlık ödüyor. 

  Burs sizin istediğiniz alanda değil, üniversitenin belirlediği alanlarda veriliyor. Bu nedenle yapmanız gereken yayınlanan alanların arasından sizin ilginizi çeken bir tanesini seçmek ve başvurunuzu yapmak. Buradan Master için, buradan da Lisans için yayınlanan sayfaya ulaşabilirsiniz. 

  Peki bu bursa nasıl başvuruyoruz? Başvurmak için ne tür kriterleri karşılamak gerekiyor?

  Önce kriterlerden başlayalım. Arkadaşlar, burstan faydalanmak için en öncelikli şart İspanyolca biliyor olmak. Başvuru esnasında İspanyolca bildiğinizi ve tüm derslerin İspanyolca işleneceğini kabul ettiğiniz bir kutucuk işaretlemenizi istiyorlar. Bir sonraki şart ise 10 üzerinden 7 gibi bir ortalamayla mezun olmuş olmak. Şunu da unutmayın ki 30 kişilik burs için 500-600 civarında insan başvuruyor. Notunuz ne kadar yüksekse o kadar çok şansınız var demektir. 

  Başvuru için 30 Nisan 2018 tarihine kadar süreniz var. Bu süre içerisinde yukarıda paylaştığım sayfadan online başvuru yapmalısınız. Başvuru sırasında sizden istenen belgeler; 

- Pasaport kopyası
- Diploma kopyası
- Transkript kopyası

  Bu belgeleri online sistem üzerinden bilgilerinizi doldurup seçmek istediğiniz alanları belirttikten sonra sisteme yüklüyorsunuz. İlk cevap Haziran gibi geliyor. İlk yayınlanan listede isminiz varsa ikinci listeyi bekliyorsunuz. İkinci liste de bir iki hafta içinde yayınlanıyor ve bursu kazandıysanız üniversite sizinle iletişime geçip farklı belgeler istiyor. 

  Master dersleri Ekim'de başlıyor. Tabii ki öncesinde vize başvurunuzu yapmanız gerekmekte. Okul size vize için gerekli belgeleri yolluyor. Vizeniz çıktıktan sonra gelip derslerinize başlıyorsunuz. 
Talent Program öğrencilerine verilen hoş geldin yemeği sonrası Rektör ile fotoğraf (2017) 

  Bir örnek olarak benim başımdan geçenleri anlatayım size. Başvurumu yapıp listede ismimi gördükten sonra okul benimle iletişime geçip bir sonraki aşamada neler yapılması gerektiğini anlattı. İlk olarak bursu kabul ettiğime dair bir mektup istediler. İmzalayıp, taratıp gönderdim. Ardından Junta de Andalucía üzerinden kayıt yaptırmamı istediler. Oldukça kolay ancak farklı belgeleri toplamanız gereken bir işlem. Mezun olduğum okuldan imzalı bir kağıt almam gerekti örneğin. Bu işlemi de yapıp derslerimi seçtikten sonra okula kayıt yaptırmış oldum. Bu sırada üniversiteden vize için gerekli belgeleri (davetiye mektubu - ne kadar burs alacağım, ne bölüm okuyacağım, ne zaman başlayıp ne zaman bitecek vs. yazmalı- ve kalış süresini kapsayan sigorta) istedim. Ve böylelikle vize başvurumu yapıp beklemeye başladım. 

  Benim yaptığım master "Investigación en Artes, Música y Educación Estética" adı altında geçiyor ve sanatın bir araştırma ve eğitim yöntemi olarak kullanılmasını inceliyor. İlk geldiğimde nereye düştüm ben oldum ancak aldığım eğitimden oldukça memnunum. Bu bölümde sınav yok mesela. Sınav yerine yaptığımız sanat eserleri ya da yazdığımız makale, deneme vs. ile değerlendiriliyoruz. Üniversitede işler biraz dağınık, bunu söylemeden geçemeyeceğim. Sanırım her üniversitede var bu kadar organizasyon bozukluğu. O nedenle çok sorun yaşamıyorum. 

  Gelince Uluslararası Ofis'e uğrayıp kendimi tanıttım. Ofis burada oturum almam için gerekli belgeyi verip neler yapmam gerektiğini anlattı. Cidden çok tatlı insanlar ve sizi oldukça iyi tanıyorlar. Beni görür görmez ismimi söyledi çalışan memur. İsmimi nasıl biliyorsun diye sorduğumda aylardır sizin evraklarınızla uğraşıyorum, artık hepinizin adını ezberledim dedi :) Ardından okulun içindeki bankaya gidip hesap açtırdım ve derslerime devam etmeye başladım. Bursun 70%'i ilk dönem (Kasım-Aralık olmak üzere 2 seferde) kalan kısmı ise Şubat'tan sonra yatırılıyor. Sebebi ise Şubat'ta sınavların ardından okula devam edip etmediğinizi görmek istiyorlar. 

  İşte bu kadar kolay. Size bu yazıyı bir Cumartesi günü dersten yazıyorum. Evet, en kötü yanı bu. Master dersleri genelde hafta içi 4'ten sonra ve Cumartesi günü yapılıyor. Örneğin, benim derslerim Perşembe Cuma günleri 16.00-21.00 ve Cumartesi günü 09.00-21.00 arası. Güzel yanı ise Nisan'da dersler bitiyor ve ardından Temmuz ya da Ekim sonuna kadar bitirme tezini hazırlamak için vaktin oluyor. 

  Bu yıl Program'dan yararlanan iki Türk'üz. Diğer Türk ülkelerden gelen birkaç arkadaş daha var. Bizim dışımızdaki bursiyerler genelde Latin ülkelerden geliyorlar. Umarım bu blog sayesinde önümüzdeki yıl okuldaki Türk bursiyer sayısı katlanır. 

Biraz da şehirden bahsedeyim;

  Jaén'in bilmeniz gereken en önemli özelliği: burada yalnızca üniversite öğrencileri ve emekliler var. :D Bunun yanında, küçük olmasının sunduğu bir diğer özellik de aşırı ucuz olması. Oda kiralamak 125-160 Euro civarında. Faturalar ise ayda ortalama 15-30 Euro civarında tutuyor. Büyük şehirlerle karşılaştırıldığında oldukça ucuz. Şehir İstanbul'un bir ilçesi büyüklüğünde. O nedenle toplu taşıma neredeyse hiç kullanmıyorsunuz. 
jaen ile ilgili görsel sonucu

  Etkinlik adına çok çılgın şeyler beklemeyin, Madrid ya da Barcelona gibi milyonlarca seçenek sunmuyor ama sıkılmıyorsunuz da. Akşamları genelde tapas yemeğe ya da etraftaki pub'lara gidiliyor. Ayrıca dans etmeyi seviyorsanız etraftaki birçok barda salsa-bachata derslerine kaydolabilirsiniz. 

  Jaén'in tek sevmediğim yönü diğer şehirlerle olan bağlantısı. Şehrin ulaşım ağı kötü bu nedenle neredeyse tüm şehirlere Madrid üzerinden gitmek zorunda kalıyorsunuz. Bu da zaman ve para kaybı demek. Onun haricinde yaşanabilir, huzurlu, sessiz sakin bir yer. Hatta öyle ki bir süre sonra şehirdeki tüm yüzler size tanıdık gelmeye başlıyor. 

  İşte bu şekilde. Kendi tecrübelerimden yola çıkarak sizin de başvurmanızı tavsiye ederim. Aklınızda kalan soru işaretleri olursa gizemkutukcu@gmail.com adresine mail atarak ya bu yazının altına mesajınızı yazarak bana sorabilirsiniz. 

Şansını denemek isteyen herkese başarılar!

Sevgilerimle,
Gizem KUTUKCU


6 yorum:

  1. Çok güzel bir yazı olmuş, ellerine sağlık :). İspanyolca bildiğine dair belge olarak dele mi istiyorlar? Ve hangi seviyede istiyorlar. Birde demişsin ki not ortalamasını 10'luk sistemden hesaplıyorlar. Biz transcripti yüklediğimizde, onlar mı 10'luk sisteme çeviriyor?

    Un Saludo.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Belge olarak aslında bir şey göstermek zorunlu değil. Sadece bir kutucuk işaretliyorsun ben bu dili biliyorum, zorluk çekmem diye. İkinci etapta kayıt evraklarıyla birlikte dil sertifalarını istediklerinde ben İspanya'da bir kurstan aldığım sertifikamı yolladım mesela. DELE olması zorunlu değil. 10'luk sistem konusuna gelince, başvuru sırasında sana soruyorlar bunu. Ben internetten çevirip yazdım. Daha sonrasında onlar tekrar kendileri çevirip baktılar mı bilmiyorum. Ama bakmışlardır eminim. Sevgiler,

      Sil
  2. Oncelikle çok güzel bir yazı olmuş,çok teşekkürler benim sormak istedigim ispanyolca seviyenizi ve not ortalamanız nedir ? Şansım ne olur onu merak ediyorum daha önce Granada da erasmus yapmıştım.

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim. Ben C1 seviyesinde İspanyolca ve 3.54/4 not ortalamasıyla geldim. Şansınızı mutlaka deneyin derim.

    YanıtlaSil
  4. Bu Master'ı Türkiye'de saydırabilecek misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu 60 kredilik bir Master o nedenle akademik alanda saydırabileceğimi zannetmiyorum. Zaten bu amacı da gütmemiştim en başından beri. Akademik alanda işinize yarasın istiyorsanız çok ince eleyip sık dokumanız lazım Master konusunu.

      Sil