24 Ocak 2018 Çarşamba

İspanyolca'yı İspanyol Youtuberlarla Öğrenin

Herkese selam, 

Malum her gün daha fazla Youtube'a bağımlı yaşıyoruz. Televizyonda yayınlanan programları bile artık Youtube'dan takip etmeye başladık. Dün ev arkadaşımla sevdiğimiz bir İspanyol Youtuberın videolarını izlerken neden bunu blogta paylaşmıyorum diye düşündüm ve sizin için aşağıdaki listeyi hazırladım. 

İspanyol mizahı bizim espri anlayışımıza çok yakın, bu nedenle listedeki videoların sizin de benim kadar hoşunuza gideceğini düşünüyorum. Yeni İspanyolca öğrenenler için bazı konuşmalar oldukça hızlı ya da argo nedeniyle anlaşılmaz gelebilir. Moralinizi bozmayın! Aksine üzerine gidin, söylediğini anlayana kadar tekrar tekrar dinleyin, ne söylediğini internetten araştırmaya çalışın. Youtube'da konuşulan İspanyolca'nın gerçek İspanyolca olduğunu, sokağa çıktığınızda bu İspanyolca'yla karşılaşacağınızı unutmayın. 

Gelelim listemize; 

1- Consultorio de Berto

Son zamanlarda favorim bu videolar. Berto Romero, Katalan bir aktör/yönetmen. Filmlerini her zaman çok sevmişimdir. Şimdilerde Andreu Buenafuente'nin Late Motiv programında da yer alıyor. Kendisine Whatsapp üzerinden yöneltilen sorulara kendi tarzında cevap veriyor. Aşağıda en çok güldüğüm bölümü sizinle paylaşıyorum. (Bu arada espriler aşırı derecede cinsellik içerir, benden uyarması)



2- El Club de la Comedia 

Aslında bir stand-up show'u olan program Youtube üzerinden de takip edilebilir. Farklı komedyenlerin yer aldığı programlar içinden size en eğlenceli gelen kişinin videolarını takip edebilirsiniz. Ben sizinle favorilerimden biri olan Goyo Jimenez'in "İspanyollar Ay'a ilk ayak basan millet olsaydı durum nasıl olurdu?" konulu stand-up'ını paylaşıyorum. :)



3- Fortfast WTF

Bu youtuber sokakta insanlarla röportaj yapıyor. Genelde parti öncesi "botellón" sırasında gençlerle yaptığı röportajlar en komikleri. Ama benim favorim İspanyollara İngilizce sorular sorduğu video. Aşağıda paylaşıyorum. (Genelde konuşmalar altyazılı oluyor. Rahatlıkla anlayabilirsiniz.)




4- Polifacetico

İspanyolların kelime ya da şarkı uydurmaları meşhurdur. Çok hoş bir hayal güçleri var bu konuda. Sağolsun İspanyolca da lastik gibi çektiğiniz yere geldiği için ortaya çok komik malzemeler çıkıyor. Bu  Endülüs'lü Youtuber da arkadaşlarıyla ünlü şarkıların parodilerini yapıyor. Son zamanlar da en son güldüğüm parodisini aşağıda paylaşıyorum. (Şarkının orjinali Becky G'ye ait Mayores şarkısı)





5- AuronPlay 

İspanya'nın en başarılı Youtuber'larından biri. Her konuda videoları var ve yaklaşık 7 milyon insan tarafından takip ediliyor. Konuşma tarzı biraz hızlı olsa da anlaşılır. Canınız sıkıldıkça videolarını izleyip pratik yapabilirsiniz.



6- Hola Soy German

Sanırım en eskilerden ve en çok takipçisi olanlardan biri. 33 milyon!!!! Aynen öyle 33 milyon takipçisi var bu arkadaşın. Her konu hakkında konuşuyor neredeyse ve şimdiden söyleyeyim çok ama çoookkk hızlı konuşuyor.

 

7- Jorge Cremades

Günlük durumları ti'ye alan Youtuber o kadar ünlü oldu ki İspanya'da dizilerde bile boy göstermeye başladı. Tarzını anlamanız için aşağıda bir videosunu paylaşıyorum.




8- Elvisayomastercard

Kendisi tam bir piremses :D Yeni keşfettiğim bu arkadaşı bakalım siz beğenecek misiniz?



9- Antón Lofer

350 bin takipçisi olan genç youtuber hemen hemen her konuda videolar çekiyor. Hoşunuza giden başlığı tıklayıp videoyu izleyebilirsiniz.




10- Los Morancos

Bu Youtuber genelde politik konuları parodilerle anlatıyor. Aşağıda paylaştığım ise en son seçimlerden sonra hükümet kurulamayıp seçimlerin tekrar edilmesini Shakira'nın Bicicleta şarkısıyla anlattığı parodisi.



Bunların dışında sizin de Youtube'da gezinip kendi zevkinize göre araştırmalar yapmanızı tavsiye ederim. Ben gördüğünüz üzere daha çok mizah videolarıyla ilgileniyorum ama belki siz oyun, makyaj, mutfak, el işi, seyahat gibi temalarla ilgileniyorsanız bu tarz konuları işleyen youtuberları izleyebilirsiniz.

BONUS 1 : AQUI NO HAY QUIEN VIVA 

Favori dizilerimden birisi. İspanya'da oldukça ünlü. Hatta aynı oyuncular şimdi "La que se avecina" diye başka bir dizi çekiyorlar.
Bu dizinin tüm bölümlerini Youtube'dan izleyebilirsiniz.



Hepinize iyi seyirler,
Sevgilerimle,
Gizem

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder