6 Aralık 2017 Çarşamba

İspanya'da İkametgah İşlemleri

Selam,

  Kendi işlemlerimi yaptırdıktan sonra sıra geldi benden sonrakilere anlatmaya..

  Bildiğiniz üzere İspanya farklı yerel yönetimlerle yönetiliyor ve her bölge kendi kurallarını koyuyor. İkametgah işlemleri de haliyle bölge bölge değişikliğe uğruyor. Örneğin bir comunidad sizden ev sahibini yanınızda getirmenizi isterken bir başka bölge sadece faturaları istiyor. Bu sefer işlemlerimi Andalucia'da yaptırdığım için buradaki sistemi anlatacağım.

  Jaén şehrinde izlediğim yöntem oldukça basit. Öncesinde belgelerin ne olduğunu sormak için belediyenin ilgili ofisine gittim ve buraya yeni taşındığımı, ikametgah işlemimi yaptırmak istediğimi söyledim. Görevli memur iki belgeyi bana uzatarak bunları doldurmam gerektiğini ve daha sonrasında kira kontratım, pasaport ve vize fotokopimle birlikte gelmem gerektiğini söyledi. 

İkametgah evrağı 1


Yukarıdaki evrakta kendi bilgilerimi ve evde benimle birlikte yaşayanların bilgilerini girip aşağıdaki evrakta da sadece kendi bilgilerimi doldurduktan sonra kira kontratımın bir kopyası ve pasaport fotokopisiyle birlikte tekrar ofise gittim. 

ikametgah evrağı 2

Güler yüzlü ve sevimli memur belgeleri benden alıp 5 dakikalık birkaç işlem yaptıktan sonra pasaportumu bana geri uzatıp işlemin tamamlandığını, yarın gelip ikametgah belgemi alabileceğimi söyledi.

Ertesi gün yine ofise uğrayıp belgemi aldım ve artık resmen Jaén şehrinde yaşadığım kanıtlanmış oldu. 

Bu belge daha sonra oturum işlemlerini yaptırmak için işinize yarayacak. Ayrıca yarın öbür gün İspanya'da kesin oturum almak istediğinizde ne kadar süredir ülkede ikametgah ettiğinizi kanıtlamak amacıyla da yaptırmanız gereken bir işlem. 

Daha önce bildiğiniz gibi Zaragoza yani Aragón bölgesinde aynı işlemi yaptırmıştım. Oradaki işlemler hem daha uzun sürmüş hem de ev sahibinin kendi evraklarıyla birlikte bizimle gelmesi gerekmişti. Anlayacağınız üzere her bölgenin kendine göre kuralları ve yaptırımları var ancak korkulacak işlemler değil. 

Benden şimdilik bu kadar. Konu hakkında sorularınız varsa ya da İspanya'ya geldiniz ve ne yapacağınızı bilmiyorsanız gizemkutukcu@gmail.com adresinden bana yönlendirebilirsiniz.

Yardımcı olmaktan mutluluk duyarım. 

Sevgiler,
Gizem


















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder